25.11. sme sa na treťom workshope Anténa WORKS! venovali online marketingu pre kultúrne organizácie. Sociálne siete nám zaberajú čoraz viac času, nie len v našom osobnom živote, ale aj profesionálnom. Ak chceme prilákať ľudí na kultúru, musíme byť aktívni na sociálnych sieťach a musíme vedieť ako pri niekoľkých desiatkach či stovkách eventov ročne zasiahnuť tie správne cieľové skupiny a dosiahnuť, aby si diváci namiesto pivka s kamarátmi, telky, či športu, aspoň niekoľko krát do mesiaca vyrazili za kultúrou!
Vedenie workshopu na túto neustále sa meniacu a aktuálnu tému prijal Marek Šulik, strategy director agentúry Visibility – jednej z najvýraznejších marketingových agentúr súčasnosti. Všetci sme mali veľké očakávania – vyrieši Marek všetky naše problémy so sociálnymi sieťami?
Samozrejme, za jeden deň sa všetky naše otázky a problémy nedajú vyriešiť. Marek sa však o to pokúsil a aj na účastníkoch (celkom 19) bolo vidieť postupujúcu úľavu a uvoľnenosť. Workshop začal prezentáciou o súčasných trendoch v rámci marketingu, ale aj štatistikách o jednotlivých sociálnych sieťach. Poobede sme už pracovali interaktívnejšie na vlastných mini kampaniach, zabávali sme sa na vyrábaní GIFiek, konzultovali kto používa aké aplikácie na spravovanie svojich sociálnych účtov a diskutovali sme o problémoch charakteristických pre kultúrny sektor.
Najzaujímavejšia bola debata o cielení jednotlivých účastníkov v rámci facebookových kampaní. Každý mal iný spôsob a iný kľúč na zacielenie publika na daný event. Spolu s Marekom sme sa posnažili tento oriešok rozlúsknuť a nájsť optimálny kľúč k nastavovaniu najoptimálnejšieho publika.
A v tomto to majú so sociálnymi sieťami kultúrne organizácie omnoho ťažšie než business sektor. Väčšina kultúrnych centier a organizácií zasahuje široké spektrum publika – od najmenších divákov, dielničiek, cvičení, predstavení, až po parties pre mladých a seniorský program. A to je len prierez vekovými skupinami, nehovoriac o množstve žánrov, leveloch vkusu a umeleckej náročnosti. Nie je možné cieliť na sociálnych sieťach rovnako, ako keď predávate jednoznačný a jednoduchý produkt.
Dúfame však, že vďaka workshopu sme sa v tejto dileme o nejaký kúsok viac priblížili k úspešnému riešeniuJ
Workshop Anténa WORKS! bol z verejných zdrojov podporený Fondom na podporu umenia.